söndag 16 december 2007

Storhandling

Igår var vi i Växjö och handlade det mesta till övervåningen. Marcus var bakis så jag fick köra, med släp, men det gick bra. Så länge jag inte behöver backa... Nu är färg, golv, kakel, klinkers, dörrar och allt annat hemma. Kaklet var jättesnyggt så jag tror att det kommer bli jättebra. Nu ska det bara upp. Idag kommer Marcus pappa och hjälper oss att flytta lite eluttag och kontakter sen är det bara att köra. Vi ska göra klart underarbetet på väggarna och måla taket, till att börja med.



Jag och Max ska gå på julfest i kyrkan idag men Emil får vara hemma hos pappa. Eftersom Marcus inte kan följa med så åker jag och Max ensamma. Det är lite svårt att hålla reda på Max i kyrkan när jag inte kan sätta ner Emil. Det blir nog inte så populärt om Max får härja fritt. Men det är en familjegudstjänst så lite liv får de räkna med. Efter gudstjänsten är det pysselstuga i församlingshemmet med gröt och skinkmacka.

Inga kommentarer: