torsdag 14 februari 2008

Den här vikten...

Ja, det är ju det här med vikten. Efter Emil så gick jag raskt ner de kilon som jag gick upp under graviditeten. Sen slutade jag att amma och då gick det helt plötsligt åt andra hållet... Sen kom julen och nyår och vågen stannade inte riktigt där den hade stannat innan. Jag brukar väga mig efter vattengympan och det var inte kul att göra det efter jul. Men de sista veckorna har jag tagit tag i det och när jag vägde mig efter vattengympan i tisdags så hade jag gått ner 4,8 kg på de sista fyra veckorna. Igår kväll fick jag däremot ett återfall och vräkte i mig en massa Marianne snacks. Inte bra, men gott!

Jag har inte gjort något speciellt för att gå ner, slutat fika och äta godis. Dessutom så äter jag något som heter Figurett Max. Det är kapslar som man tar en halvtimme innan man äter och det innehåller äppelcidervinäger och krom, dessutom så sväller de i magen så att man känner sig lite mätt redan innan man börjar äta.

Nu ska Marcus och jag tillsammans försöka gå ner i vikt. Vi ska testa GI-metoden, den passar nog oss bäst eftersom vi är glada i mat. Det betyder inget bröd, ris, pasta eller potatis på två till fyra veckor. Undrar hur det ska gå... Men vi har köpt en bok med recept och de verkar vara jättegoda, det gäller bara att man har lust att laga mat. Har ni några tips på recept så lämna gärna dem till oss. Vi ska börja till helgen nästa vecka. Max får äta samma mat men med pasta, ris eller potatis till.

Nu är det snart dags för sångstund. Emil sover så jag får väl väcka honom strax.

Inga kommentarer: