onsdag 25 juni 2008

Dagis

Idag fick jag besked om var pojkarna ska gå på dagis. Emil ska gå på den nya småbarnsavdelningen på dagiset Fårakullen, det ligger mitt i Moheda kan man säga. Max ska gå på avdelningen Bruket, en syskonavdelning på dagiset Långagård som ligger i utkanten av Moheda. Det är helt sjukt, Max ska gå på en syskonavdelning utan sin lillebror!? Jag vet att det är många barn som ska börja på dagis men jag ställde dem i kö i höstas så det är ju ingen nyhet direkt. Första föräldrarmötet har de lagt vecka 33 på Emils dagis, det ENDA veckan på semestern som vi inte är hemma. Barnen kommer dessutom att få längre dagar på dagis för vi måste hämta och lämna på olika ställen. Fan vad trött jag blir!

1 kommentar:

Unknown sa...

Förvaltningen ska skämmas som inte kan fixa samma dagis till båda två. Att överhuvudtaget erbjuda det är oförskämt.
Låt Smålandsposten rota lite igen, nu när ni fått "erbjudandet" !