söndag 31 augusti 2008

Imorgon börjar allvaret

Imorgon börjar jag jobba och barnen går fulla dagar på dagis. Det känns jättekonstigt:-) Det är tre år sedan jag jobbade "på riktigt" och jag ser verkligen fram emot det. Jag ser däremot inte fram emot att komma hem strax innan kl sex varje kväll och bara träffa barnen en kort stund innan det är dags för dem att sova. I vanliga fall så somnar de vid åttatiden men nu får vi försöka få dem i säng redan vid sju. De ska ju upp kl sex på morgonen... Jag måste åka hemmifrån vid halv sju för att först lämna Emil och sen Max, efter det ska jag med bussen vid fem över sju ungefär. Men det är bara fyra dagar i veckan så en dag i veckan är jag ledig och då ska jag bara vara med barnen! Inte städa, tvätta eller hålla på med sånt, den dagen är bara till för barnen.

Inga kommentarer: