onsdag 28 oktober 2009

roliga gissningar

Jag kan ju inte blogga på arbetstid, måste vänta till lunchen... och den har jag nu. Jag gillar vissa gissningar, den med zebran var bra och kokosnötter är ju alltid gott. Men så här är det; vi kommer troligen att bygga hus i Moheda framöver. Det ligger ganska långt fram i tiden, tomterna och den biten är inte klara än, men planen är väl att vi ska kunna börja bygga om ett år ungefär. Vi har funderat på detta länge, det är nog ett år sen vi började diskutera det, och vi tycker att det är lite mörkt ute hos oss. Vi har hela nedervåningen kvar att renovera; kök, toalett, tvättstuga... stora saker som tar mycket tid och pengar. Bygger vi nytt så är det många år framöver när vi slipper alla stora renoveringar. Dessutom så är det långt till barnens kompisar, det blir ett fasligt körande på dem.

Vi har kollat på många olika hus, men en sak är vi överrens om; enplansvilla! Här är en länk till den som vi gillar bäst just nu:
http://www.fiskarhedenvillan.se/vara_hus/1-plan/Domherren/

men vi hinner kanske ändra oss innan det är dags.

Mer info kommer, nu ska jag äta lite!

5 kommentarer:

Anonym sa...

wow nice !!
kram annicka

Anne Karlsson sa...

Jag säger som Gert Fylking ÄNTLIGEN!!! Hade det nog lite på känn ändå. Kul tycker jag ser ju jättebra ut huset. Jisses vad vi tittade på hus innan vi fick möjlighet till detta huset. Vi var helt inne på ett myresjöhus Sonat. Nu är man faktiskt nöjd att det inte blev det. Vi är jättenöjda med vårt hus. Tänk igenom och fundera som du säger det vänder snabbt och skönt att ni har gott om tid att fundera. Hälsa familjen kram

Anne Karlsson sa...

Har du ätit färdigt snart ;-)

Jossan sa...

Va roligt att ni ska bygga nytt! Bli inte lika besatta av det som min kära mor blivit bara, hon pratar inte om något annat, haha! Men det blir nog lätt så.. Huset såg fint ut också! Lycka till=)

Mats sa...

Det blir fint med Domherren-huset, där kan ni "kvittra" och må fint!