torsdag 10 december 2009

Alternativt Nobelpris

Eftersom jag inte fick gå på festen i år heller (Kungen: var är min inbjudan?) så tänkte jag dela ut några alternativa Nobelpris. De som får Nobelpris är ju ofta erkända för sin forskning eller uppmärksammad på något annat sätt, pengar har de nog också, så jag tycker att man kan uppmärksamma mindre kända människor också. Här får man hålla till godo med äran, här följer vinnarna av årets Ullepris:
  • Ullespriset i Ekonomi går till min mamma, för hennes fantastiska vinst i januari
  • Ullepriset i Litteratur går till Honungspojkens mamma som skriver så fint om sin pojk och som är en sån underbar mamma (http://honungspojken.blogspot.com)
  • Ullepriset i Kemi går till Marcus, för att han smälte smöret när han och Max skulle baka chokladbollar
  • Ullepriset i fysik, det tar jag själv för att jag har gått ner tio kg i vikt i år
  • Ullepriset i medicin ger jag till alla stackare som är sjukskrivna och måste kämpa mot försäkringskassan (regeringen) för att få en chans till ett vettigt liv
  • Ulles fredspris: svårt! Har fått fundera länge och noga vägt fram och tillbaka mej jag tror att jag ska ge priset till:

NI FÅ SOM FAKTISKT LÄSER MIN BLOGG! KRAM PÅ ER!

Och avslutningsvis så vill jag dela ut en stor spark i röven på den person som snodde pengarna på Emils dagis!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat....

Kjelle

La Madre Que Los Pario. sa...

Gud vilka fina pris.
Tack för att man fick vara med pá ett hörn.
Jag var ju själv inbjuden som du säkert vet.
Tyvärr sá fick jag förhinder i sista minuten.
Nästa ár, om du vill kan jag prata för dig sá kan du fá vara med.
Kram,kram,kram

Honungspojkens mamma sa...

Nämen å, tusen tack!

Det var oväntat... Ullepriset i litteratur, vilken ära!

Stor kram