måndag 21 juni 2010

Bröllopet

Jag måste skriva något om bröllopet, speciellt nu när jag inte kan bestämma vad jag tycker. Bröllop är ju alltid underbara, två människor som älskar varandra och som ska leva ihop. Lite hyckleri att påstå att de inte har gjort det tidigare, men ändå... Det var ungefär lika avslappnat som den där spända förväntan som man känner strax innan man ska till tandhygienisten och skrapa bort tandsten. Daniels tal var väl förvisso fint på slutet men annars var det väl ganska trist. Däremot så fick vi ju se otroligt fina klänningar och Viktiorias klänning var vacker och passade henne perfekt. Jag undrar lite vad det är som fascinerar oss så? Det vackra och rika folket? Överheten och överklassen? Men har inte de samma vardagliga problem som vi har? De har nog lättare att betala räkningarna och oroar sig inte över att bilen ska gå sönder eller att tvättmaskingen ska lägga av, men de har inte mer tid än vi. De har inte heller samma makt över tiden som vi har, vi "normala" kan säga; nej, jag kan inte komma på fest på lördag jag har annat för mig men det valet har inte våra kungliga på samma sätt. Vi har inga problem med att sticka in på Ica i myspys och kn***rufts men skulle Madelene göra det så hamnar hon på kvällstidningarnas förstasidor. Och då har jag inte nämnt när pojkvänner somnar i fel famn. Nä, man har det nog ganska bra i sina myspys och friheten att göra vad man vill med den tiden man har:-)

En sak vill jag säga bara; jag är i princip emot monarkin, den går emot allt vad demokrati är och demokrati är ryggraden i vårt samhälle.

Vad tycker ni?

1 kommentar:

La Madre Que Los Pario. sa...

Jag är lite dubbel.
Jag tycker om traditioner,och jag tycker det är lite synd att bara ta bort en tradition. Även om den givetvis inte är till mycket och kostar oss en massa pengar.
Men jag tycker det ändá är lite fint och romantiskt över monarkin det är endá flera hundra árs historia.
Hela min spanska familj satt klistrade framför TV pá bröllops eftermiddagen. Vi ság LIVE genom SVTWORLD!
Jag är blödig och grät en skvätt när Daniel höll sitt tal :)!!!