fredag 16 juli 2010

Här går det undan

Vi hade en toppendag igår, jag, syrran och barnen åkte till Öland för sol och bad. Max var helt galen i vattnet, han simmar under vattenytan och åker rushkana och jag vet inte allt. På eftermiddag kom molnen så då åkte vi tillbaka över bron och innan vi visste ordet av så stod bilen utanför IKEA i Kalmar. Konstigt, sa både syrran och jag men då måste vi ju gå in:-) Hur ofta går man ut från IKEA, 49 kronor fattigare? Det ni!

I alla fall: huset är sålt och vi skriver kontrakt på måndag. Saken är att det är de vi köpte huset av för sex år sedan som köper tillbaka det. Helt okej för oss och faktiskt lite roligt att de tycker om det vi har gjort sen dess. 1,3 miljoner får vi för huset, det är lite mindre än vi begärde men vi är nöjda ändå. Vi gav ju 945 000 för det så det får man väl kalla för bra ränta. Det lite mindre roliga är att de helst vill flytta in den 1:e augusti... men vi har bestämt den 16:e augusti nu. Det finns inte en chans att vi hinner flytta ut till den förste. Så nu blir det flytt på semestern, både bra och dåligt.

Nu är frågan: ska vi behålla vår fasta telefon när vi flyttar? Vad tycker ni? Rösta till höger.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att ni fått huset sålt! Grattis till det :-). Jag röstade för att ni inte ska ha fast telefon, jag har klarat mig utan i ett o ett halvt år. Mobilt bredband o mobiltelefonen är alltid med så man är alltid nåbar. Känns som om fast telefon eg bara är fast kostnad.. Ha en underbar semester!! Kram Malin Rei

Therese sa...

Stort jättegrattis till det sålda huset! Säg bara till om ni behöver flytthjälp :) Kram!

La Madre Que Los Pario. sa...

Grattis till sált hus!
Har man en virr hjärna som mig,,,sá är telefon ett máste.
Jag glömmer min telefon överallt. Vi är inte sá bra kompisar...dá.