torsdag 9 september 2010

utbildning

Jaha, fyra dagar har gått och jag har haft roligt, gjort bort mig, lärt mig mycket och insett att människor säger dumma saker när de inte har något att säga.

Vi är en grupp på fem person på utbildningen, två är konsulter och två arbetar på sql-servrar på större företag. Vi har den typiska datanörden som redan kan allt och som rättar läraren hela tiden. Han har dessutom varit med om allt! Sen har vi en kille som blev pappa för nio månader sen och han pratar BARA om sin lilla flicka, samtidig då som en av killarna är yngre och inte har någon familj. Han är inte ett dugg intresserad av några barn utan vill mest diskutera SQL eller vilket ställe man går till på helgerna. Den fjärde killen är en frånskild fyrabarnspappa som verkar ha lite mycket...

Som ni märker är vi en brokig skara och varje dag går vi iväg till en restaurang i närheten och äter lunch ihop. Det har fungerat ganska bra, bättre nu i slutet av veckan. Men nu måste jag fråga: talar man om hur ens mage mår när man har druckit för mycket kaffe? Vill NÅGON veta detta? Eller vad som händer frammåt eftermiddagen om man äter ärtsoppan till lunch? Varför pratar de om detta!?

Jag gjorde bort mig ganska gruvligt en morgon också. Vid frukosten så skulle jag äta ett ägg och "halshögg" det som jag brukar göra. Det var bara det att jag tog i lite väl och fick ägg över hela mig. Vid bordet brevid mig sitter Cris Härenstam (det var ju fotboll i tisdags så det var många sportjournalister på hotellet och vid frukosten) och ser ju vad jag gör. Det gjorde alla andra också för den delen för när jag skulle hämta servetter så slår jag ut juiceglaset!

Jag har hunnit shoppa lite också, några toppar och lite presenter till barnen. Det är ju alltid kul att handla någon annanstans fast av någon anledning så hamnar man ändå på H&M, Lindex och Gina...

Jag börjar längta hem nu och det ska bli skönt att komma hem imorgon.

Inga kommentarer: