söndag 18 november 2012

Hm, bloggar bara på söndagar?

Det verkar som att jag bara bloggar på söndagar nu för tiden? Jag är för trött i veckorna, november är verkligen inte min månad och det har varit ganska mycket och jobbigt den sista tiden. Många besked, beslut, måsten och möten och mer kommer det att bli. Emils situation förändras då han inte ska gå kvar på Språkis efter jul och detta har de skött så otroligt dåligt på Språkförskolan, det hela har varit en riktig energitjuv för oss. Många saker förändras och vi måste hantera dem, varefter dem kommer.

Nåja, helgen har varit bra. I torsdags var jag och syster yster på julmässan på Huseby, riktigt mysigt och bra. Jag missade den förra året, då opererades jag. Tänk att det redan har gått ett år sen dess? Igår åkte vi till Ikea i Älmhult och kikade, vi var inte ensamma där kan jag säga:-) Max lekte med en kompis på förmiddagen, efter det åkte vi. Lite handlat blev det, i alla fall servetter och värmeljus som man alltid köper:-)

Idag var vi i simhallen och i eftermiddag har jag bakat en del. Max och Emil bakade syltkakor och kanelkakor, de ansträngde sig verkligen. 

Just det, jag höll på att glömma: i natt gjorde vi Pulled Pork, har ni inte testat det så gör det. Så otroligt gott! Jag snodde receptet här: Lisas godbitar Vi åt det med grönsallad till, barnen fick potatismos. 

Nu ska jag förska skramla ihop den sista energin och ladda för en ny vecka!

Inga kommentarer: