fredag 20 februari 2009

Helg igen

Så var det helg igen, veckorna går så fort. Nu är det nästan ljust ute när jag kommer hem från jobbet vid sextiden på kvällen. Jag behöver inte lyset på cykeln för att se var jag cyklar och det är ju skönt, med tanke på att vägen mestadels består av is nu:-) Snart är våren här... fast det har inte varit så dumt med lite snö och kyla. Jag brukar inte gilla snön men den här gången har det varit riktigt mysigt.

Jag har varit ledig med barnen idag. Vi har lyckats damma av övervåningen, det behövdes... vi lyckades stöka ner ordentligt på nedervåningen så det jämnade ut sig på något konstigt sätt. Det finns nog någon regel i universum som säger att en viss del av barnens leksaker måste ligga framme, plockar man undan några så åker några andra fram. Vi har även storhandlat och det gick över förväntan, det kan bli lite kaos ibland när Max springer iväg och ska kolla något men det mest dramatiska idag var att han blev kissnödig så vi fick låna toaletten.

Planer i helgen; Therese med familj kommer hit imorgon så barnen får leka lite. Jag kommer inte att plocka undan några fler leksaker innan dess:-) Det ska i alla fall bli jättekul. På söndag har vi inget planerat än så vi får väl se vad vi hittar på, något kul ska vi nog komma på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för igår, det var jättetrevligt!! Måste vi göra om! Supergod mat och jag njöt av Dooleysen när jag kom hem :)
Inget av barnen somnade i bilen hem och vi fick sovmorgon ända till...kl 7!