fredag 20 mars 2009

Baka bröd

Jag tänkte att jag ska baka bröd till kalaset imorgon så jag satte faktiskt, för första gången i mitt liv, en surdeg i tisdags när jag vabbade. Den har vi fyllt på lite idag så imorgon ska vi baka bröd, det var jättelängesen jag gjorde det. Vi ska nog försöka få ihop efterrätten idag också, den ska stå i frysen tills imorgon. Städningen tar vi imorgon, jag hoppas nämligen att vi kan vara ute mycket då. Det är skönt att vi är lediga idag så behöver man inte stressa så mycket inför kalaset. Just nu sitter både Max och Emil och pusslar, det är kul att se när de leker ihop. Det kommer mer och mer nu att de gör samma saker, eller att Emil försöker göra det Max gör:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så duktigt kusinen. Har också en utmaning framför mig. Ska städa och fixa i trädgården inför visningen på söndag. Hoppas många har anmält intresse. Ha en trevlig helg och hälsa Markus Pussa lite extra på barnen från mig. Kram