söndag 28 mars 2010

Det är inte lätt att ha benet i ett paket...


Emil kämpar på med sitt gipsade ben. Vi märker att han har ont om han försöker stödja på det eller stöter till det. Inatt har han sovit nästan hela natten, jag vaknade av att han var ledsen vid ett-tiden, då fick han Alvedon och somnade om ganska fort. Vi fyratiden kom han krypande in till oss men jag bara gick och la honom igen, då tror jag inte att han hade ont. Ni ser ju på bilden vilken gigantisk fot han har, stackarn:-) Nu får vi vara hemma nästa vecka så väntar vi på en ny tid för röntgen, så får vi se hur det har läkt.
Jag är imponerad av hur han fixar detta, han gnäller inte mycket och sitter mest still i soffan och kollar på film (tur att det finns dvd). Ibland leker han lite med sina dinosaurier men det är oftast bara en kort stund. Idag har vi planerat en utedag men Emil får nog vara inne, tror jag.
En annan tråkig sak till följd av Emils gips är ju att vi får lyfta honom mycket vilket har lett till att jag har fått ont i ryggen! Just när jag reser mig så gör det ont i nedre delen av ryggen. Det är väl i och för sig inte konstigt, vi brukar ju aldrig bära runt på honom i vanliga fall. Jag ska gå en runda nu på förmiddagen, det hjälper nog lite.
Och så glöm inte sommartiden:-) Ikväll går solen inte ner förrän vid halv åtta, härligt!

Inga kommentarer: