fredag 12 november 2010

Mys, mys, mys

Jag har gjort en lite iaktalgelse: är det bara jag som tycker att det har blivit mycket mys överallt? Fredagsmys, hemmamys, mys i soffan, tända ljus och mysa... varför? Det blir ju inte så mysigt om allt helt plötsligt är mysigt. Framför mig ser jag en hel värld som går omkring i plyschoveraller och myser... huannameja!

Nåja, jag kan ju alltid starta en "Våga Vägra Mys"-grupp på facebook:-)

Här är vi lediga idag och regnet det strilar ner så det blir en innedag idag. Max behöver nog det eftersom hostan inte vill ge med sig. Igår var jag, mamma, systeryster och Emelie i Huseby och kollade på julmarknaden, det var inte så mycket folk så det var riktigt trevligt. Marcus gav mig shoppingförbud men jag förstod aldrig vad han menade: knäckebröd med olivsmak och ost/sesamsmak, saffransskorpor, ölkorv (den ena var för stark tom för Marcus), vitlökskorv, stearinljus, kaneldricka, fudge och så vann jag en påse twist:) Det blev en trevlig kväll!

I helgen ska vi fira Mattias som snart fyller år och på söndag har vi några pappor att fira.

1 kommentar:

La Madre Que Los Pario. sa...

Ulle,jag háller med dig. Fredagsmys är över reklamerat!
De flesta tycker det är skönt att veckan är över. Men jag tror inte ett dugg pá att alla sitter och fredags myser med " mysmat,film, och idol " eller vad nu alla sitter och skriver.
Om du statar vi gruppen är jag den första som vill vara med!!!
Ha det bra!!!
Ps, jag har inget fredags mys...jag sitter här pá jobbet och surfar lite,,,tills klockan behagar till att bli 0.00