lördag 7 maj 2011

Dag 1

Då var första dagen av GI-livet avklarad och det har ju gått bra. Till frukost åt vi kokta ägg, majonäs, vitlökssalami och lite ost. Det kändes lite konstigt måste jag säga och det tar nog ett tag innan jag hittar en frukost som passar mig. Ägg är ju bra och man blir mätt men risken är ju att man tröttnar.

Vi åkte till Dansjö gård och tittade på lyckliga kor som släpptes ut i det gröna. Barnen åt kanelbullar och drack mjölk, vi tittade på (Marcus glömde sig och tog en tugga på en bulle men jag påminde honom raskt om vad han gjorde), sen åkte vi till farmor och farfar i Alvesta. De var förvarnade om vår diet så vi blev bjudna på god fläskfile i gräddsås med kokta grönsaker, själva åt dem ris till.

Kvällsmaten såg ut så här:
Grillat, cole slaw, pepparsås (Lallerstedts färdiga, jättegod) och lite andra goda tillbehör. Ett glas vin slank också ner, det är ju ändå lördag.

Jag har inte varit hungrig någon gång under dagen, när vi kom hem från Alvesta åt jag ett kokt ägg så jag stod mig bra tills maten var klar på kvällen. Imorgon blir det nog chili av något slag, vi behöver något till lunchlådorna i veckan, fick iof med oss varsin från Alvesta, men veckan är ju lång.

Vi vägde och mätte oss också idag... det redovisar jag inte här men mitt mål är att gå ner fem kilo till midsommar. Jag kommer inte att väga mig igen förrän om två veckor eftersom jag av erfarenhet vet att jag alltid går upp i början och blir jättebesviken, då är det bättre att vänta en vecka extra.

2 kommentarer:

camilla sa...

Hoppas det går bra! Skulle med börja egentligen.. var å handlade kläder idag... kul = NOT. Kram

Ullis sa...

Jag kan maila över några recept på GI-frukost imorgon om du vill. Kvällsmaten ser galet god ut. Jag kan bara hålla med dig om att Lallerstedt gör goda såser, har dock inte provat pepparsåsen men många andra. Lycka till nu, jag är imponerad. Kram