onsdag 14 september 2011

Malmö och Limhamn idag

http://sv.wikipedia.org/wiki/Limhamn 
Idag blev det en tur till Malmö och ett besök hos en leverantör. Det blev många timmar i bil och det känns i bakdelen kan jag säga:-) Men... vilken miljö att arbeta i. Deras kontor låg i Limhamn, liksom inbäddat i ett villaområde med typiskt skånska små hus som låg tätt, tätt. Det fanns en vacker innegård, där åt vi god lunch under vinrankorna, och konferenslokalen låg i en ateljé i gårdshuset som var hur charmig som helst. Min arbetsplats idag är en lång, tråååååkig korridor med ett antal kontor och ett fika/lunchrum. Det finns inget inspirerande där och jag tror att det påverkar arbetet som man gör, varje dag. Varför ska man behöva hålla till i tråkiga lokaler och oinspirerade miljöer bara för att man arbetar för landsting eller kommun. Det värsta är att mina kollegor finner sig i det... "det hjälper inte, det händer ändå ingenting" eller "så här har vi alltid haft det"... Grrr... jag gillar mitt jobb men jag är lite rädd att ska bli "som dom", och det vill jag inte!

1 kommentar:

camilla sa...

Hej

Kan ni inte piffa till själva lite?
Jag kan sponsa med lite ljus...

hi hi

Millan