tisdag 20 december 2011

Återbesök i Kalmar

Idag var det dags för återbesök i Kalmar, en ganska lång resa för tio minuters undersökning. Men det kändes bra att träffa läkaren som opererade mig igen. Ögat läker fint och enligt undersökningen så ser jag bättre nu än innan operationen. Det känner inte jag dock, jag tycket att jag ser sämre, men det beror på att synen är lika dålig i hela ögat. Det är svårt att förklara... men det högra ögat kompenserar så bra nu så jag får köra bil igen och det gör ju många saker mycket enklare. I februari blir det nytt återbesök och troligen blir det en ny operation i april, då ska silikonoljan i ögat tas bort. Sex månader efter operationen, i början av juni, kan man fastställa hur det gick så först då vet jag hur "blind" jag är.

Det var kallt, halt och blåsigt i Kalmar, tur att det finns många gallerior att värma sig i när man väntar på att tåget ska gå:-) Ikväll har vi röjt i ungarnas rum, det blir väldigt dammigt därinne och det kan ju hända att de får lite nya leksaker framåt helgen.

Inga kommentarer: