söndag 9 mars 2008

Vägning igen

Idag var det dags för vägning igen. Jag har gått ner ytterligare 1,6 kg och Marcus 3 kg. Det fungerar ju otroligt bra på honom men jag är också nöjd. Sen efter jul och nyår har jag gått ner 7,3 kg, det är faktiskt ganska mycket.

Vi fortsätter med fas 1 nästa vecka också. Marcus ska börja äta lite mer kolhydrater men jag kör en vecka till utan. Denna veckan har vi börjat laga mat som vi själva känner för. Vi följer boken någorlunda men ändrar så att recepten passar vår smak. Ibland är de ganska avancerade och det är inte alltid som man orkar laga så mycket mat. Godissuget är så gott som borta, jag är inte alls sugen på något sött lika ofta som innan. Men igår eftermiddag så fick jag ett anfall av godissug så några av Max lördagsgodisbitar slank ner, det var gott...

Nu hoppas jag att barnen är friska nästa vecka så att vi kan gå ut och gå lite mer. Det har jag saknat. Igår gick jag en runda med Emil i det härliga vädret och fick sällskap av en av grannarna. Det var riktigt skönt att gå en runda, Emil sov som vanligt.

Inga kommentarer: