söndag 20 april 2008

10 kg

Nu har jag gått ner 10 kg sen mitten av Januari. Det var mitt mål att gå ner 10 kg innan resan till Vietnam och det har jag klarat! Då får man vara nöjd med sig själv, tycker jag. Det går bra med GI-maten. Vi äter lite vanligare mat nu men med fullkornspasta och sånt, jag äter inget bröd och undviker potatis. Men på helgerna är vi inte så noga. Jag går inte ner så mycket varje vecka men det var längesen jag gick upp så det verkar fungera bra.

Vi har firat Marcus i helgen, han fyllde år i torsdags. Jag köpte ett dataspel till honom men det är minsann inte lätt att hitta något som passar. Han bytte i alla fall så nu är han nöjd. Igår var han och Max iväg på dan, de var på tippen, ByggMax och avslutade med hamburgare på Max. I eftermiddag kommer mamma och syrran, då ska vi grädda våfflor på altanen. Härligt när man kan vara ute.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du är mycket duktig. Vågar inte Marcus publicera hur det går för honom ?