fredag 15 maj 2009

Fyra veckor till semester

Idag insåg jag att det är fyra veckor kvar till semestern! Jag börjar min semester midsommarveckan, sen har jag ledig fredag veckan innan vilket betyder att jag jobbar sista dagen den elfte juni. Sen har jag fem veckors ledigt, jobbar en vecka och sen har jag en vecka till. De blir nästan två månaders ledigt från dagis för barnen... De är tillbaka på dagis den tredje augusti. Första veckan får de vara på en annan avdelning men det ska nog gå bra. Deras ordinarie avdelningar stänger i fem veckor, det tycker jag är lite väl mycket, nu för tiden är det inte många som har ren julisemester. Idag var det egentligen min lediga fredag men eftersom vi är så få på jobbet så jobbade jag halvdag. Det blir lite komp som jag kan ta midsommarveckan, jag tänkte lösa den veckan men komp och flex, det är bara tre dagar jag behöver ta. Vi får desstuom ta en dag ledigt för nationaldagen så den tar jag också då. Sen har jag fem veckors semester. Då går alla mina semesterdagar för i år men jag har 14 sparade dagar så jag ska nog klara mig:-)

Ikväll spelar Marcus fotboll så jag och barnen är ensamma. Trist men samtidigt skönt att få lite tid med dem. De blev så glada när jag hämtade dem på dagis idag, annars är det alltid Marcus som hämtar. From juni så jobbar jag till kl 16 så då hämtar vi dem tillsammans, det ska också bli skönt.

Nu får jag ladda för en dag i trädgården imorgon...

Inga kommentarer: