lördag 4 juli 2009

Hemma igen

Nu är vi hemma igen, vi kom hem ganska sent igår kväll. Puh, va varmt det var i huset! Vi har inte haft det så varmt på Öland, här var det nästan olidligt igår. På hemvägen stannade vi och köpte jordgubbar, en hel låda (15 l) så idag har jag kokat en omgång saft. Gott gott... Vi var en runda på Ikea och hälsade även på min kusin och hennes familj i Trekanten, de håller på att bygga hus där så det var spännande att se hur det blir. Nu var det nästan bara "skalet" som var där så det ska bli kul att följa utvecklingen. Sen åkte vi mot Växjö, vi stannade och åt på McDonald till barnens lycka och sedan hem till min mamma med fläderblommor som vi plockade på Öland. Det ska bli saft av dem också.

Det var skönt att komma hem, vi har tvättat lite och så idag men det blir inte jättemycket tvätt när det är fint väder. Emil springer mest runt i blöja och Max i shorts. På tisdag bär det av mot Kolmården, hoppas att vädret blir hyfsat då också. Nu ska vi åka och handla lite, det var väldigt tomt i kylen här hemma:-)

1 kommentar:

Syster Yster sa...

Hej,
skönt att ha er hemma igen. Ska verkligen bli kul att komma till Kolmården. Barnen pratar om det hela tiden. Emelie har redan koll på vad hon ska packa ner....
Längtar till Öland med, ska dit vecka 34. Jag ser mig inte heller som turist på Öland. Man har ju varit där ett antal gånger!!Barnen älskar det!
Nu laddar vi för Kolmården!!

Kramisar Millan