fredag 13 augusti 2010

Ett steg närmare drömmen...

Det kanske inte har framgått helt tydligt tidigare på bloggen men det vi gör just nu är att förverkliga vår dröm. Att bryta upp, sälja huset och bosätta sig i en lägenhet är inget som man gör utan att ha tänkt igenom det en, två eller hundra gånger. Det var inte så att vi helt plötsligt kom på att vi ville bygga hus, det var över två år sen vi började prata om detta första gången. Vi har vägt, övervägt, diskuterat, grälat, ångrat oss och till slut kommit fram till att det är detta vi vill göra. Man lever bara en gång! Kostnaden för att bygga ett hus är hissnande och jag får en klump i magen när jag tänker på slutsumman men det är ändå det vi vill göra. Vissa tycker att vi gör fel men tala gärna om det för oss; vi kan ta det:-)Idag har vi i alla fall tagit ett av de största stegen, huset på Sjöudden är sålt och vi gjorde en vinst som lämnar en del över till en kontantinsats på huset så tidigare ikväll blev det ett glas skumpa!

Ha en trevlig helg, eftersom det är min sista semesterdag så ska jag försöka göra så lite som möjligt i helgen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker det var ett smart drag ni gjorde med att sälja huset och på det viset få ihop en bra peng till kontantinsatsen. Och personligen tycker jag inte den totala lånesumman spelar så stor roll,det blir ju fruktansvärt mycket pengar i vilket fall, utan det är månadskostnaden, som förhoppningsvis inte blir så hög om ni kommer undan topplånet,,,
Det stora lånet kommer man ju troligtvis ändå inte att kunna betala av innan man dör (såvida int Rikard Sjöberg kommer på besök igen ;)
Och som du sa:
- Man lever bara en gång!!

//Jenny

Camilla sa...

Om man kan förverkliga sina drömmar så förstår jag inte varför man inte ska göra det. MAn brukar ju säga att om man ångrar något så är det oftaste det man inte gjorde när man hade chansen. Sen får gärna Rickard Sjöberg komma till mej så jag kan förverkliga mina drömmar.....
Låt skumpan flöda!

Kramar syrran

Anonym sa...

Skåål o grattis =) kram Annicka