måndag 5 mars 2012

Fyra veckor LCHF

Nu har vi kört LCHF i fyra veckor så jag tänkte göra en liten sammanfattning. Jag kan ju bara svara för mig själv även om vi gör detta tillsammans.

  • Den stora fördelen är att jag inte är hungrig, jag äter mig alltid lagom mätt. 
  • Sötsuget är helt borta, jag har inte haft något "sockeråterfall" under tiden. 
  • Jag har mer energi på dagarna och är väldigt trött på kvällarna, somnar gott på kvällarna:-)
Det finns några saker som kan vara lite jobbiga eller störiga:
  • Allt ifrågasättande... jag är trött på att höra att hjärnan måste ha kolhydrater eller att jag kommer att få en hjärtinfarkt av allt fett. Jag ifrågasätter inte vad andra äter så låt mig äta det jag vill...
  • Planering... maten kräver lite mer planering än tidigare och det är kan vara svårt när man är bortbjuden. 
  • Det är lite tråkigt att inte kunna ta en öl eller en GT, ett glas vin är inte riktigt samma sak. 
Totalt har jag gått ner 3,8 kg på dessa fyra veckor (sex kg sedan nyår) och minskat sex centimeter i midjan. Jag tränar hårdare och har fått upp konditionen rejält, det var längesen jag hade sånt flås.

Nu gäller det att hålla i och lyckas med målet: tio kg till den siste april och det känns som att det borde gå. 

Inga kommentarer: