lördag 31 mars 2012

Opererad

I torsdags opererades jag igen och igår kom jag hem. Det gick bra att vara vaken under operationen, det var lite obehagligt men det gjorde inte ont. Jag fick något lugnande innan men jag märkte väl inte av det mer än att jag blev lite dåsig. Det som gjorde mest ont var nålen de satt i armvecket, hon som satte den var nog nybörjare för den gjorde ont hela tiden. Själva operationen gick till så som jag skrev innan, bedövning först sen öppnade de ögat, sög ur oljan, fyllde på med koksaltlösningen och sydde igen... peace of cake:-)

Nu är jag helt sjukskriven i två veckor sen ska jag kunna börja jobba fullt igen. Jag ska ta det väldigt lugnt första veckan, ingen träning men kanske någon kortare promenad om jag känner mig pigg. Sen är det ju olika droppar och krämer flera gången om dagen, jag får ställa alarm för att komma ihåg dem. Det svider som f*n  när man tar dropparna också nu innan stygnen har läkt lite. Huvudvärken kommer och går men det är precis som förra gången.

Det blir mycket tid i soffan framför tv:n nu, det finns inte så mycket annat att göra. Barnen är hos farmor och farfar nu och i eftermiddag ska de till mormor och Krille. Imorgon tror jag att jag är så pigg att de kan komma hem, jag saknar dom nu. Marcus är i Spanien på träningsläger och kommer hem på måndag.

Inga kommentarer: