onsdag 2 januari 2008

Vardag

Nu är det vardag igen, Marcus jobbar idag så nu ska vi försöka få lite ordning på rutinerna igen. Igår sov ju Max länge så vi höll honom vaken på dagen. Han somnade redan vid kvart över sju på kvällen och det var ju skönt. Men han vaknade igen kl nio och var vaken till halv tolv! Idag försökte jag väcka honom kl åtta men han var så trött så det gick inte. Kl nio fick jag upp honom men det märks att han är trött idag. Vi får väl se om vi kan få någon ordning på sovandet idag. Det är skönt att man inte har några tider att passa för då gör det inte jättemycket om han sover länge på morgonen. Emil somnade som vanligt vid åtta igår och sov till åtta idag på morgonen, han fick välling vid fem-tiden inatt. Jag ska absolut inte klaga på hur barnen sover...

Nu har vi fogat en av väggarna som vi kaklade och det gick bra, men det var mycket putsande innan vi fick upp glansen på kaklet. Vi gjorde det på nyårsaftons dag och på kvällen fick jag jätteont i hela högerarmen, kunde knappt sova på natten. Men vetevärmarenhjälpte bra, den är min bäste vän när jag har ont. Nu blir det lite lättare att foga resten eftersom vi vet hur vi ska göra.

Inga kommentarer: