tisdag 12 juli 2011

Liten utflykt

Idag gjorde vi en liten utflykt till Tolg med omnejd. Småland är otroligt vackert, man blir lätt hemmablind och missar allt det fina. Här kommer lite bilder från dagen:
Första stoppet blev pannkakshuset, mycket gott och väl värt att vänta på amerikanska pancakes med glass, sylt och sirap. Det fanns flera olika alternativ att välja på men vi körde sommarkonceptet med glass och sylt:-)
Att vänta är inte det roligaste...
En vacker vägg strax bakom Tolgs lanthandel som var jättemysig.
I samma hus som Pannkakshuset finns en väldigt mysig inredningsbutik med en massa fina prylar. Ja, av någon anledning fick barnen stanna utanför:-) Det fanns en hel del saker som jag kan tänka mig att ha i vårt nya hus så kan hända blir det ytterligare en tur hit i sommar.

Efter lite lek åkte vi vidare till Nykulla utsiktstorn.

Jag var här får många herrans år sedan, då med en kompis och hennes mamma. Det är en vacker utsikt och tydligen kan man se tio olika kyrktorn vid vackert väder, nu var det så att det var ganska otäckt högt så vi stannade inte länge nog för att räkna dem. Men utsikten var enastående:
Jag fotade genom rutan och det blir ju aldrig riktigt bra.
Avslutningsvis jag och pojkarna, om än lite ovilligt från deras sida.

Inga kommentarer: