måndag 25 juli 2011

Roxette i Göteborg

Då var det dags för vår resa till Göteborg och konserten med Roxette, syrrans födelsedagspresent. Per Gessle har varit syrrans idol sen hon var liten (hehe, jättelängesen) så det var extra kul att kunna ta med henne på Roxettekonsert. 
Jag och syrran på tåget...

och mamma också.

Vi checkade in på hotellet och tog ett glas vin i baren, mycket gott efter resan. Sen var det några timmar att spendera innan konserter började ute på Slottskogsvallen. Vi hade inte större koll på hur vi skulle ta oss dit men vi redde ut det också. 


Det var mycket folk, fullsatt med 22 000 personer som trotsade de mörka skyarna. Vi klarade oss nästan helt från regn, några droppar men det var knappt vi blev blöta.

Först ut var ett förband och det lät som att de spelade samma låt flera gånger. Det var nog ingen som gick igång på den musiken, lite synd. Strax innan Roxette började spela kom de ut på scenen och höll en tyst minut, vilket kändes alldeles självklart. 22 000 personer var helt tysta... sen drog de igång sin hitkavalkad. Säga vad man vill men många hits har de:-) Själv är jag inte världens största Roxettefans men det är alltid kul med konsert. Marie Fredriksson är beundransvärd, även om hon inte kommer upp i samma klass som innan hon blev sjuk så är det ju ett under att hon överhuvudtaget kan stå på scen. Min favoritlåt är nog Soul Deep men den fick inte vara med igår...


Nu vill inte Blogger som jag vill så måndagen tar jag i ett nytt inlägg imorgon. God natt!

Inga kommentarer: