fredag 28 september 2012

Heldag på guldfågeln med Atea

Igår åkte vi till Kalmar och Guldfågelns arena för en heldag med Atea. Många bra pass för mig som skrapar lite på ytan på många områden, lite sämre för de som ville fördjupa sig. Atea är otroligt duktiga på att hantera sina kunder, de skapar personliga relationer och är noga med att sälja rätt, inte mest. De lyckas engagera kunderna också, vilket är smart.

En rolig sak var att på Guldfågeln är toaletterna inte uppdelade i dam och herr, utan det är samma för alla. På ett IT-event är det inte direkt för många kvinnor och när jag skulle gå på toa så var det bara män där inne, det kändes jättekonstigt! Så, jag gick på handikapptoan efter det:-)

Vi fick mat (den var sådär kan jag säga) och på kvällen var det underhållning med ståupparen Lasse Karlsson, jag skrattade så jag höll på att dö. Han drev med IT-branschen och många av mina kollegor kändes sig nog träffade (inte jag dock för jag är ju ingen it-nörd, haha).

Sen blev det buss tillbaka till Växjö där jag mötte upp Marcus, han jobbade sista dagen på Landstinget igår. Vi åkte hem och släppa hem barnvakten (jättestort tack Eva!) och nu laddar vi inför resan. Det är 33 grader i Alanya idag, låter inte helt fel:-)

Inga kommentarer: