söndag 29 november 2009

Första advent

Härligt, första advent är här om vi får ta fram och tända stjärnor och ljusstakar:-) Det mesta är klart, bara en krok som ska upp till den sista stjärnan. Vi köpte en amaryllis förra veckan och jag hoppas att den blommar till jul, Marcus tål inte hyacinter så det får bli amaryllis istället men de är ju otroligt vackra när de blommar.

Igår blev det en dag på stan med Emil. Max lämnade vi hos en kompis, sen åkte vi ner till stan och handlade de sista julklapparna. Vi har alltså handlad alla julklapparna innan den förste december, vuxenpoäng på det va? Vi hade det jättemysigt, fikade hos Marie (café zity, jädrans goa chokladbollar där) och tittade runt. Det blev en runda till Toys ´R Us för de sista klapparna till barnen och Emil lekte med drakar och riddare en stund. Efter det åkte vi till kompisarna där Max varit och lekt, där fick vi en go middag och kul sällskap:) Mycket trevligt!

När vi kom hem tittade vi på Robinson som vi spelat in, jag blev förbannad på boxen som hade stängt av sig innan programmet var slut! Nåja, jag kunde kolla på de sista minuterna på TV4Play, ibland älskar jag internet!

Förresten,, jag och Max bakade lussekatter innan vi åkte in till stan igår så det var verkligen fullt upp igår...

Idag ska vi adventspynta klart, städa färdigt och sen är det julskyltning i Moheda i eftermiddag. Vi har en liten traditon och det brukar vara jättetrevligt. Får nog göra ett besök i fina lampaffären också (http://www.melab.info/)

Inga kommentarer: