torsdag 18 juni 2009

Fullt upp

Idag har vi en fullspäckad dag men jag upptäckte i morse att Emil hade feber och var inte alls pigg. Vi skulle till hans dagis, handla, baka och städa. Men jag gjorde en fuling, han fick alvedon och piggnade till ganska snabbt. Handling och dagis klarades av, barnen satt kvar i bilen medan jag sprang in och hämtade Emils grejer på dagis. Handlingen gick förvånansvärt bra idag, trots att det var fullt med folk i butiken (ICA i Moheda). En sak stör mig dock, varför säljer de jordgubbarna i en separat kassa utanför butiken vid midsommar? Igår när jag var där så såldes de som vanligt i butiken. Då för 35 kr litern, idag stod det två unga tjejer i entrén och sålde för 40 kr litern. Är det deras lön som höjer jordgubbarna med fem kronor litern?! Dessutom så är entrén trång så där var nästan kaos med kundvagnar, pensionerärer med rullatorer och jordgubbar. Och man måste ha kontanter, glömmer man att ta ut i kassan så är det bara att gå in igen och ställa sig i kön för att ta ut pengar.

Emil somnade i bilen hem så jag hann med att göra andra tårtbottnen, plocka in maten, göra pannkakssmet och lite annat smått och gott. Städa gör jag nog en annan dag så nu ska jag njuta av midsommaren! Marcus jobbar sista dagen idag, sen har han fem veckors semester. Ikväll kommer pappa ut en runda så vi hoppas på grillning och kanske en GT till mig...

Imorgon blir det midsommarfirande i stugan i Ekna. Det är mamma och hennes syskon som har stugan och några av dem är med imorgon. Vi blir ett gäng och det brukar vara jättetrevligt. Jag ska inte köra så en liten snaps kan det nog bli.

Glad midsommar till er alla!

Inga kommentarer: