tisdag 23 juni 2009

Springkväll!

Ikväll hade Emil spring i benen. Barnen var uppe och "kollade" på allsången, och med "kollade" så menar jag slog kullerbyttor i soffan, jagade varandra på altanen och lekte hund under matsalsbordet... Nåja, jag skulle lägga dem efter allsången men Emil var inte så intresserad av det. Max somnade i våra sängar, vi gör så nu på kvällarna att han får välja. Om vi läser en saga så måste han somna i sin säng, vill han sova i våra sängar så blir det ingen saga. Han får alltid välja själv men vi försöker få honom att välja sagan:-) Emil började springa direkt, först störde han Max i våra sängar, när han upptäckte att det var tomt i Max säng så gick han dit en stund, sen kan man ju sätta igång tv:n upp också. Jag har nog gått och lagt honom fyrtio gånger ikväll, men nu sover han, efter lika många minuter ungefär. Men Max hade också en sådan period och den gick över ganska fort så vi får väl hoppas att Emil också kommer ur den snart.

Nu ska jag också kolla lite på fotbollen, men jag har nog missat allt det "roliga".

2 kommentarer:

Anne Karlsson sa...

Hej Ulle läste överskriften "springkväll" och trodde du hade varit ute och joggat i värmen. Det visade sig vara värt att åka till Malmö vilket tryck det var på arenan. Det måste ha varit en upplevelse. Ha en bra dag i solen. Kram

Camilla sa...

Hej,
Det där med sovandet... Det är bara att bita ihop och kämpa på. Jag gav upp , det får jag lida för ibland fortfarande....
Fast det är mysigt att sova JÄMTE BARNEN!!

/Syrran