måndag 1 juni 2009

Ja, man kunde valt en sämre dag att vara ledig! Idag är det bara lek med barnen som gäller... i eftermiddag ska vi på café på Max dagis och ikväll är det Emils utvecklingssamtal. Igår var jag och Marcus på bio, Män som hatar kvinnor. Jag har läst boken, Marcus har inte läst den. Filmen var bra men den är ganska våldsam och jag gillar inte sånt, men bortsett från det så var det en bra film. Boken var ju naturligtvis bättre, men böcker blir ju mer nyanserade. Farmor och farfar bjöd på bio och barnvakt, tack så jättemycket!

Det är alltså åtta arbetsdagar kvar till semestern, och nu har vi sommartid så vi slutar kl 16 varje dag. Härligt! Jag kan åka med Marcus varje dag och vi hämtar barnen tillsammans.

Till helgen ska vi på fest på Ekna, mina morbröder fyller jämt så det blir lite kalas i sommarstugan. På söndag får vi gå och rösta, om det är fint väder så kan kanske Max cykla dit och vi andra kan gå. Det är viktigt att rösta i detta valet, även om det känns avlägset med EU-parlamentet. Nu ska vi ut i trädgården och leka!

Inga kommentarer: