fredag 26 juni 2009

Två hektiska dagar!

De här två dagarna har varit helt otroliga. Jag har haft semester men känner mig helt slut! Igår lämnade Marcus bilen på service på morgonen, barnen skulle klippas på förmiddagen så det blev cykel och moppe till Moheda. Hem igen, lagade mat och sen iväg till bussen med hela familjen. In till stan igen för att hämta bilen och jag skulle upp till jobbet en runda. Ingen av dem som jag skulle prata med var där så jag ringde Marcus så skulle han hämta mig. Då startade inte bilen! Han fick låna en bil och köra hem och hämta en annan bilnyckel. Under tiden gick jag och Emil till Samarkand, efter ett stopp för glass och lek på Max. Vi storhandlade och köpte oss nya cyklar, ska bli jättekul att cykla med hela familjen. Hem igen och sen kom farmor och farfar på fika. Verkligen en heldag fylld med aktiviteter...

Idag åkte jag in till stan för att fixa lite grejer. Det är nämligen så att jag har fått ett nytt jobb... Jag ska börja som IT-utvecklare på Landstinget i september. Så jag skulle skriva på papper för det och sen säga upp mig på Visma. Mycket blandade känslor, jag kommer att sakna gruppen för jag gillar alla så otroligt mycket. Har aldrig haft bättre arbetskamrater! Men det kändes som att det var dags för något nytt och jag är jätteglad för den här chansen.

Dessutom så har jag varit på Apoteket, Systemet och några andra stopp, så att vi kan åka till Öland med allt vad det innebär imorgon. Vi har fixat husvakt och kattvakt, så det ska bli jätteskönt att komma iväg. Nu ska jag slappa lite innan jag måste packa och fixa inför resan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till det nya jobbet!!
kram moster A

Jossan sa...

Kul med nytt jobb! Verkligen grattis! :)
Ha det så fint på Öland också. Kramar!

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet.Kram moster L

Anne Karlsson sa...

Hej Ulle stort grattis till nya jobbet. Vad roligt. Har ni tid att hälsa på när ni är på Öland kan ni väl höra av er vore kul att träffas. Nya huset restes idag. Kram