onsdag 9 november 2011

Hemma igen och lite piggare

Igår kom jag hem och idag är jag lite piggare. Jag ser ut som om något har gett mig en rejäl smocka på ögat, stygnen i ögat skaver lite ibland och jag har lite huvudvärk hela tiden. Jag ser ingenting med vänster öga nu men det beror på stygnen, svullnaden och alla droppar och smörjor som jag använder. På fredag nästa vecka ska jag på återbesök men det fixar dom i Växjö.

Det jobbigaste var att bli sövd och väckt full med slangar och grejer överallt. Jag fick nästan lite panik på uppvaket:-) Man vet ingenting i det läget och det här med att släppa kontrollen är ju inte riktigt min grej. Efter operationen fick jag bara ligga på höger sida eller sitta upp och titta ner i golvet. Golvet blev ganska trist efter en stund... på tisdagen kontrollerade läkeren ögat och allt såg bra ut så efter det har jag titta vart jag vill. Det är lite jobbigt att bara se med ett öga men det funkar hyfstat i alla fall.

Det blir många timmar tv på dagarna med det är vad som fungerar bäst, datorn funkar mycket korta stunder och läsa en bok fungerar inte alls. Så nu återgår jag till min kära tv... det är väl Hem till gården eller något annat bra att se?!

2 kommentarer:

La Madre Que Los Pario. sa...

Skönt att det gick bra!
Kramisar

Malin sa...

Hej Ulle! :)

Ja, jag fundera på att önska mig den i julklapp. Det står bra tips på olika saker och ting om kroppen. Vad händer till exempel med kroppen/huden när man är stressad???
Bra bilder är det i boken med.
Jag har 30 kronor rabatt på boken på Bokia.
Sedan har jag en liknande bok. Men denna bok är ett snäpp bättre. Bättre bilder, bra fakta och så vidare. Det är där jag är velig. Kan man ha 2 böcker som liknar varandra??

Det är fint med mig. Jag fundera på att läsa till undersköterska. Man kan då få jobb lättare om man har läst den utbildningen. Forskar vad det finns för utbildningar i det i Kalmar.

Hörde att du har varit och opererat ögat. Hur mår du nu efter operationen?

Ha det bra!!

Kram på dig!!