söndag 6 november 2011

Imorgon gäller det

Jag blir hämtad innan kl 6 imorgon så det blir till att stiga upp tidigt. Jag får inte äta frukost heller men en kopp kaffe kan jag ta innan vi åker. Kl 8 ska jag vara på lasarettet i Kalmar, först på ögonavdelningen och sen till operation. Pappa kör mig eftersom Marcus har fullt upp här hemma med inskolning av Emil på Språkis. Ögonavdelningen har ingen egen sal så efter uppvaket så kommer jag att få ligga på Kvinnokliniken, det är ju lite komiskt. De vill ha kvar mig över natten så jag kommer inte hem förrän på tisdag. Jag har laddat mobilen med musik och böcker eftersom jag inte får läsa direkt efter operation, jag ska dessutom titta ner i golvet de första dagarna och det är för att gasbubblan i ögat ska ligga på rätt plats.


Jag är lite orolig och nervös ikväll och jag vet att jag kommer sova dåligt inatt men imorgon vid den här tiden är det värsta över. Jag är lite orolig för att jag kommer ha ont efteråt, det är tydligen olika hur man upplever det efter. Det kommer att skava lite i ögat och en del får ont medan andra inte alls får ont... jag kan kanske meddela hur det blev snart:-)

1 kommentar:

Therese sa...

Lycka till imorgon!!! Kram Therese