tisdag 22 november 2011

Lägesrapport

Nu är det två veckor sen jag kom hem efter operationen och jag är bra mycket piggare nu än jag var då. Jag kan läsa och sitta vid datorn lite längre men det är fortfarande ganska jobbigt för ögat. Silikonoljan i ögat gör att jag blir långsynt istället för närsynt som jag var innan, det betyder att glasögonen korrigerar helt åt skogen fel. Nu har jag börjat använda lins i det friska ögat och det känns mycket bättre. Igår tog jag de sista pupillförstorande dropparna och när de har gått ur så är jag inte lika ljuskänslig heller. Så nu är det bara att vänta och se hur mycket syn jag får tillbaka, det kan ta låång tid:-( Nästa vecka börjar jag jobba halvtid åtminstone och sen är det nog full tid igen, för mig är ju det 80 %. Det jobbigaste just nu är att jag inte får köra bil men nu vågar jag i alla fall röra mig ute, utan risk att stiga rätt ut framöver en bil eller något.

Inga kommentarer: